Archiwum 2016/2017

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej British Council British Council

Wycieczka trzecioklasistów do Pragi

6 września br. o godzinie 520 klasy 3h i 3a wyjechały autokarem na czterodniową wycieczkę. Jechaliśmy 11 godzin, jednak długi czas podróży nie był dla nas żadnym problemem, ponieważ świetnie się bawiliśmy, oglądając przez okno ciągle zmieniające się krajobrazy.

Autokar zawiózł nas pod sam labirynt ,,Błędnych Skał”, a kiedy zwiedzaliśmy, nasze bagaże zostały zawiezione do schroniska ,,Pasterka”, w którym mieliśmy nocleg. Labirynt był faktycznie zdradziecki, dużo ślepych korytarzy lub dróżek. Po przejściu Błędnych Skał zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i ruszyliśmy pieszo przez las, prosto do naszego schroniska. Droga była męcząca, ale pocieszeniem był przygotowany dla nas ciepły obiad. Po obiedzie był odpoczynek, a o 2100 cisza nocna, więc wszyscy oczywiście grzecznie poszli spać.

Następnego dnia wstaliśmy bardzo wcześnie i od razu po śniadaniu wyjechaliśmy autokarem w stronę  Pragi. Na miejscu zwiedzaliśmy Most Karola, „ścianę Lennona”, katedrę św. Wita oraz Plac Wacława. Dzień był pełen wrażeń, po powrocie znów nie mieliśmy na nic siły, upały do 30oC były męczące. Tego dnia nasze klasy zaczęły się integrować. Wspólnie przesiadywaliśmy, rozmawialiśmy i poznawaliśmy się.

Trzeciego dnia przygodę zaczęliśmy w Jaskini Radochowskiej. Po zwiedzeniu tego zimnego, ciemnego i mokrego miejsca udaliśmy się do Kaplicy Czaszek i Parku Muzycznego, w którym zrobiliśmy sobie piknik. Następnie udaliśmy się na wyczekiwaną przeze mnie atrakcję – wejście na Szczeliniec Wielki (Góry Stołowe). Widoki były przepiękne, miałam ochotę zostać tam dłużej.

Nie było mi już szkoda wracać, kiedy wszyscy dowiedzieliśmy się, że czeka nas ognisko. Panowała podczas niego wspaniała atmosfera, dobrze się wszyscy bawiliśmy. Ognisko przestało być atrakcją wieczoru, kiedy dowiedzieliśmy się o podchodach w lesie! Było ciemno i bardzo cicho. Razem z moją grupą, w której na początku nikogo nie znałam, znaleźliśmy wspólny język i świetnie się bawiliśmy. Chciałam, żeby to się nie kończyło, jednak powoli zbliżała się północ, więc wróciliśmy do naszego schroniska.

Pobudka następnego dnia nie była jedną z najprzyjemniejszych, bo wszyscy wiedzieliśmy, że czeka nas powrót. Jednak chęć spędzenia jeszcze odrobiny czasu razem zmusiła wszystkich, żeby wstać do śniadania. Po śniadaniu musieliśmy pożegnać ośrodek i zabrać wspomnienia, które w „Pasterce” zostaną na długo, długo. Nawet za nagrobkiem, który co noc straszył nas przez okno pokoju, będziemy tęsknić. Kolejne 10 godzin spędziliśmy w autokarze, tym razem z nowymi przyjaciółmi – w zgranej grupie.

Ta wycieczka dużo mi dała. Poznałam i zwiedziłam nowe miejsca, które do tej pory oglądałam tylko w Internecie. Poznałam nowych ludzi, z którymi spędzam teraz większość czasu. Zintegrowałam się jeszcze bardziej z moją klasą. Przede wszystkim miło spędziłam ten czas, któremu cały czas towarzyszyła edukacja.

Jestem wdzięczna moim nauczycielom- p. Mariuszowi Albeckiemu, p. Adeli Browarczyk oraz p. Barbarze Ruksztełło – Kowalewskiej za zorganizowanie tak ciekawej i integrującej wycieczki. Mam nadzieję, że na każdą kolejną będziemy jeździć z klasą 3a.