Aktualności

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej British Council British Council

Pielgrzymka - Zlot szkół imienia Jana Pawła II

Uczniowie klas trzecich gimnazjum, przede wszystkim klasy III j i III k w dniach 10-13 października 2017 roku uczestniczyli w pielgrzymce śladami Jana Pawła II, jednocześnie biorąc udział w zlocie szkół imienia Jana Pawła II.

Pierwszego dnia przejechaliśmy do Częstochowy, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy klasztor na jasnej górze, po czym udaliśmy się na nocleg do domu zakonnego z pięknym widokiem na Jasną Górę.

Nazajutrz uczestniczyliśmy w ogólnopolskim zlocie szkół imienia Jana Pawła II, którego kulminacyjnym momentem była msza święta w sanktuarium maryjnym, następnie przejechaliśmy autokarem do Krakowa, gdzie pani przewodnik zachwyciła nas Wawelem oraz głównym miastem, a hejnalista pomachał nam na pożegnanie. Przejazd do Radoczy, nieopodal Wadowic, odbył się już po ciemku. Zakwaterowaliśmy się w domu rekolekcyjnym, zjedliśmy kolację i nastał wreszcie czas na nocne Polaków rozmowy. A wrażeń było mnóstwo…

W czwartek, po śniadaniu, udaliśmy się do muzeum domu rodzinnego Karola Wojtyły w Wadowicach i ruszyliśmy pod Babia Górę. Niestety, ze względu na warunki atmosferyczne weszliśmy tylko na Sokolicę (1367), ale i tak widoki były cudowne. W drodze powrotnej do Radoczy nie mogło zabraknąć pobytu w „Biedronce”.

W piątek, w drodze powrotnej do domu, jeszcze zatrzymaliśmy się w Tyńcu, w najstarszym opactwie dominikanów  w Polsce. Oprowadzał nas po nim mnich - a jeszcze tak niedawno ksiądz i nauczyciel religii w Gimnazjum nr 3 w Gdańsku – Andrzej Hasse.

Wypowiedzi uczestników:

„Wycieczka była bardzo ciekawa. Świetnie się bawiliśmy i dowiedzieliśmy się wiele o naszym Patronie”.

„Bardzo wyczekiwałem tej wycieczki. Oczarował mnie zamek na Wawelu, a widoki na Sokolicy skradły moje serce, mimo nawet złej pogody”.

„Wyjazd był bardzo udany. Poznałam fajnych ludzi, zobaczyłam miejsca, w których wcześniej nigdy nie byłam. Pielgrzymka pozwoliła nam zintegrować się i mam nadzieję, że to nie była ostatnia moja wycieczka w tej szkole”.