Archiwum 2016/2017

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej British Council British Council

Interaktywne wystawy w Centrum Hewelianum

1.jpg

2 listopada br. klasa III K pod opieką wychowawcy i szkolnego doradcy zawodowego odwiedziła wstawę interaktywną Z Energią w Centrum Hewelianum. Wystawa była poświęcona fizyce. Uczniowie mogli doświadczalnie sprawdzić zasady przemiany różnych form energii. Poznali mechanizm powstawania fal tsunami i dowiedzieli się jak rozchodzą się fale dźwiękowe. W części Energia w kuchni dowiedzieli się, ile energii do codziennego życia zużywa człowiek, co uświadomiło im potrzebę oszczędzania i ochrony środowiska. Wiedzę o ochronie środowiska rozwijali też w pracowni REenergii, gdzie mogli wyjaśnić zjawiska związane z energią odnawialną i zaplanowaną gospodarką odpadami.

Dowiedzieli się, np. jak długo rozkłada się: papier, szkło, folia, aluminium. Co poraz kolejny uświadomiło im potrzebę ochrony środowiska przez każdego z nas, ponieważ długość życia odpadów w środowisku naturalnym mogła ich zaskoczyć.

Następnie bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych z fizyki Powietrze kontra próżnia.Zajęcia były prowadzone przez edukatora i okazały się bardzo ciekawe. Uczniowie uczestniczyli w doświadczeniach związanych z wytworzeniem próżni i zachowaniem się w niej różnych substancji oraz dźwięku. Uczniowie dowiedzieli się, np. jak zachowuje się dźwięk w kosmosie oraz jak dużo powietrza zawiera jeden oddech.

Dzięki wykonywaniu i obserwacji eksperymentów uczniowie klasy III K pogłębili wiedzę z fizyki i sprawdzili jej praktyczne zastosowanie. Lepiej też zrozumieli zjawiska otaczającego ich świata. Ponadto rozwinęli swoje zainteresowania, przygotowując się w ten sposób do planowania dalszej kariery edukacyjnej.