Archiwum 2016/2017

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej British Council British Council

Centrum Eksperyment w Gdyni

1.JPG

17.11.2016 klasa IF, do której należę, po lekcji plastyki jechała na wycieczkę do Centrum Eksperyment w Gdyni. O godzinie 9:00 spotkaliśmy się z wychowawcą. Szybko się przeliczyliśmy i ruszyliśmy spod szkoły. Podczas wycieczki towarzyszyła nam mama jednej z uczennic. O godzinie 9:35 wsiedliśmy do kolejki w Gdańsku Głównym. Po około dwudziestu minutach podróży dojechaliśmy do stacji: Gdynia Redłowo. Gdy podeszliśmy pod wielki oszklony budynek, jakim jest Centrum Eksperyment w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, musieliśmy poczekać na pana, który poszedł odebrać bilety, zostaliśmy pod opieką osoby towarzyszącej. Gdy weszliśmy do środka, przywitała nas pani, która miała nam pokazać, „co i jak”. Weszliśmy do szatni, zdjęliśmy kurtki, odłożyliśmy plecaki. Wyszliśmy z szatni, przeliczyliśmy się i każdy pobiegł w swoją stronę. Podczas zabawy nasz wychowawca robił dużo zdjęć. Najlepsza zabawa była jednak przy turbinie wodnej, ale wszystkie ekspozycje w Centrum są bardzo imponujące. Czas szybko minął, a my usieliśmy się już zbierać. Wycieczka była połączona z nauką. Chociaż byłem tam kolejny raz, bardzo mi się podobało.

Kacper Jagła IF


WYCIECZKI DO CENTRUM EKSPERYMENT

W ramach poradnictwa zawodowego odbywają się wyjścia do instytucji edukacyjnych. Celem jest jak najlepsze poznanie przez uczniów swoich zainteresowań, zdolności i predyspozycji. Często i chętnie odwiedzaną przez uczniów Gimnazjum nr 3 instytucją edukacyjną jest Centrum Eksperyment w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. W bieżącym roku szkolnym wystawę interaktywną w Centrum Eksperyment odwiedziły już klasy: II D, II E, II F, II G i I F.
Uczniowie podczas zwiedzania wystawy interaktywnej, rozwijali zainteresowania techniczne, przyrodnicze i w zakresie nauk ścisłych: matematyki, fizyki, chemii, biologii.

Na wystawie HYDROŚWIAT poznali rolę inżyniera, wyjaśniając w doświadczeniach działanie śluz, tam, śrub .Kolejna wystawa o nazwie DRZEWO ŻYCIA wyjaśniła imzjawisko trzęsienia ziemi oraz pomogła zrozumieć przystosowania zwierząt do życia.

Na wystawie NIEWIDOCZNE SIŁY zdobyli wiedzę o zjawiskach fizycznych, rozchodzeniu się fal dźwiękowych i istocie elektryczności i magnetyzmu. Uczniowie wyjaśniali w praktyce prawa fizyki, przeprowadzali doświadczenia, których nie mogliby zrealizować w szkole. Dzięki temu fizyka stała się łatwiejsza i zrozumiała. Wystawa CZŁOWIEK stała się dla uczniów doskonałym miejscem wzbogacania wiedzy z zakresu biologii na temat budowy ciała człowieka i funkcjonowania ludzkiego organizmu.

Uczniowie poznali i samodzielnie wyjaśnili wiele zjawiska otaczającego ich świata
na podstawie doświadczeń. Uczyli się, a jednocześnie dobrze się bawili. Wyjścia sprzyjają
też integracji zespołów klasowych oraz dzięki rozwijaniu zainteresowań, przygotowują uczniów
do planowania dalszej kariery edukacyjnej i zawodowej.

Anita Fabrycka