Archiwum 2016/2017

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej

3 j w Warszawie

Nasza wycieczka do Warszawy rozpoczęła 24 listopada się już o godzinie 5.00  rano, gdy podekscytowani wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w podróż. Droga minęła nam bardzo szybko, a naszym pierwszym przystankiem w stolicy był Cmentarz na Powązkach, gdzie odwiedziliśmy mogiły znakomitych Polaków, między innymi: Czesława Niemena -  wokalisty , Zbigniewa Religi - lekarza, który jako pierwszy dokonał przeszczepu serca, Aleksandra Kamińskiego autora naszej lektury szkolnej \"Kamienie na Szaniec\" i jego bohaterów książkowych: Rudego, Zośki i Alka czy też Juliana Tuwima - pisarza i poety.

Kolejnym przystankiem było zwiedzenie Telewizji Polskiej \"od kuchni\". Oprowadzał nas przewodnik, który opowiedział nam o tajnikach produkcji programów telewizyjnych: jak działa green screen, zwiedzaliśmy studio programu - Pytanie na Śniadanie oraz widzieliśmy gdzie powstaje program \"Jaka to melodia\". Bardzo ciekawym doświadczeniem była wizyta w reżyserce, w której przewodnik opowiedział nam o tajnikach pracy w tym miejscu. Odnowiony gmach TVP wygląda bardzo nowocześnie i niezwykle. Zrobił na nas ogromne wrażenie.

W tym dniu wieczorem, w teatrze Buffo czekała na nas jeszcze jedna atrakcja - musical Janusza Józefowicza współczesnej wersji \"Romeo i Julia\" według Williama Shakespear\'a.

Przedstawienie było piękne, bo pełne muzyki, tańca oraz humoru. Każdy z naszej klasy świetnie spędził ten wieczór. Można by rzec, że siedzieliśmy z otwartymi buziami ze zdziwienia dzięki efektom, muzyce i grze aktorów. Pełni wspaniałych wrażeń wróciliśmy do hotelu.

Następnego dnia rano mieliśmy w planie zwiedzanie  Sejmu RP przy ulicy Wiejskiej. Pani przewodnik pokazała nam różne sale obrad oraz korytarze sejmowe, które widzimy również w telewizji. Niestety, nie spotkaliśmy tu żadnego polityka. Następnie czekał nas spacer Traktem Królewskim, zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Prezydencki, a przy pomniku Syrenki Warszawskiej była chwila na rozgrzanie się przy gorącej czekoladzie lub herbacie.

Drugi dzień pełen wrażeń zakończyła wizyta i zwiedzanie Polskiego Radia, po którym oprowadził nas dziennikarz. Bardzo ciekawie opowiadał nam o zawodzie dziennikarza i tajnikach pracy w tym zawodzie. Zwiedzaliśmy studia radiowe i mogliśmy również obserwować prowadzoną na żywo audycję radiową \"Polskie Radio dzieciom\". Wizytę zakończyliśmy obiadem w towarzystwie dziennikarza, po czym wyruszyliśmy w podróż do Gdańska.

Wszystkim moim kolegom i koleżankom bardzo podobał się wyjazd oraz miejsca, które zwiedziliśmy, bo... jest co opowiadać. Czekamy z niecierpliwością na następny klasowy wyjazd.